Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

lördag 26 februari 2011

En vacker dag...Startskottet...


Jag har länge, länge, tänkt att börja blogga, en vacker dag, om rawfood, som jag brinner för och sprida goda recept och ideer ang. andning och ALLT , som gör livet lite mera harmoniskt och angenämt.
Hmmmmm.I går råkade(den underbara slumpen) jag läsa en finsk blogg, där en kille utmanade alla att komma från sin obekvämlighetszon. Det gäller att göra saker man jämt försöker att skjuta upp...man vågar inte pga rädsla eller prestationsångest..eller man är för blyg , för stolt.What ever!!Han gav mig spark i arslet.
Länge sedan på en fest råkade(!!!igen sluuuumpen!!!) jag få sitta bredvid en begåvad skribent, Sara Lidman..Jag hade ofta funderat på att skriva barnböcker eller nåt..
Hon peppade mig och sade:"Man måste våga skriva dåligt, för att kunna skriva bra."Det kanske är dags.
Och idag är en vacker dag, trots snökaos och stormvarning.
Och en sak till.Det hände på nyårsafton.Jag frågade alla om dom hade gjort några nyårslöften.
Då frågade en mig...och du dååå.Jag hörde mig själv säga:"I år tänker jag GÖRA det, jag tänkt att göra."That´s it!Nu är jag i gång.
Och jag vill utmana dig som läser det här:Skriv upp dina drömmar...vad som helst..vart vill du resa ..skaffa t.ex..en ny soffa...att bli modigare.Du ska skriva en A4-ark fullt...helst i dag...t.ex. NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar