Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

torsdag 17 mars 2011

Du har ett val

Jag har börjat äta med intuition...Vad det gäller t.ex. superfoods eller all mat så att säga.
Om jag jag är sugen på det...äter jag det..Periodvis har jag dille for goji bär...men alla dagar vill jag ha avokado.
Det är ett slags process .
Just nu rekommenderar jag till alla nybörjare, att man ska förbättra kvaliten i allt...ALLT.. och det gäller inte bara mat, superfoods...luften du andas... vattnet du dricker.... vem du umgås med...vad du läser..hur du rör på dig..vad du lyssnar på... vad  du tittar på i TV.  Du behöver inte undvara något.
Välj ekologiska produkter...Börja med det i alla fall.
Välj bättre TV-program, sånt som gör dig glad..
Läs sånt som inte gör dig deprimerad, utan i själva verket är utvecklande.
....Alltså ...Det handlar om vad vi ÄTER med våra  alla sinnen.Det påverkar vad vi är...och vad vi blir.

Om vi varje dag STRÄVAR efter att göra bättre val...lägga till en grön smoothie..Som sagt , det handlar inte om att missunna sig saker...I början LÄGGER man till superfoods..Lär sig lite mer om dom...
Våra val har ett STORT värde!!! Välj också positiva tankar och ord..

Om du skulle bli  sugen på chocklad...Börja med att köpa chocklad av bästa kvalitet...Eller gör själv, som jag började göra....SYNDIGT  gott!!!Kommer med recept...när jag fått bättre bilder.Skall göra choklad i helgen med massa superfoods i !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar